Jak odławiac solowca ze słoika i go podawac mamłym??

Jak rozmnażamy nasze ryby

Moderatorzy: niki 28, _TOM_, Kazimierz1961

names23
Posty: 2
Rejestracja: 06 gru 2008, 10:23
Lokalizacja: Katowice

Jak odławiac solowca ze słoika i go podawac mamłym??

Post autor: names23 » 06 gru 2008, 10:28

Witam mam prośbe jestem początkującym i moje dyskowce złożyły ikre i nie wiem jak wyławiać dla małych solowca ze słoika .. trza go jakos wylac na gaze czy cos podobnego... i co dalej ... Pomocy :)) Dziekuje ;)))

Awatar użytkownika
hudy
entuzjasta
entuzjasta
Posty: 1138
Rejestracja: 07 gru 2004, 06:07
Imie i Nazwisko: Zbigniew Hudobski
Miejsce zamieszkania/miasto/: Kraków
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hudy » 06 gru 2008, 10:52

W warunkach domowych można bardzo łatwo prowadzić inkubację solowca. Można użyć do tego celu plastikowych butelek po napojach. Przy zastosowaniu optymalnych parametrów wylęg powinien być 100% /przy założeniu, iż posiadamy jaja dobrej jakości/. Po około 24 godzinach możemy używać wylęgnięte larwy solowca do karmienia narybku. Przed zamierzonym karmieniem zamyka się dostęp powietrza. Po kilku minutach larwy osiadają w dolnej częsci butli, a osłonki zbierają się w górnej części butli.

W ten sposób możemy z butli ściągnąć potrzebną ilość larw bez osłonek. Uzupełniamy stan wody w butli używając wody wodociągowej
bez dodawania soli. Do hodowli artemii w warunkach domowych można używać soli ogólnie dostępnej jodowanej. Aby otrzymać dorosłe osobniki należy larwy przenieść do większego zbiornika z solanką. Przy zastosowaniu wcześniej opisanych warunków i zasad powinniśmy otrzymać dobre wyniki hodowli raczków. Informacja, zamiast linka do strony komeryjnej

Do Januszka/ bez urazy proszę/ to prezent od św Mikołaja
Ostatnio zmieniony 07 gru 2008, 00:55 przez hudy, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
birdas
entuzjasta
entuzjasta
Posty: 1943
Rejestracja: 14 lut 2007, 22:40
Imie i Nazwisko: Marcin Spychała